17% av investeringen i display och webb-TV är programmatisk 2015

17% av investeringen i display och webb-TV är programmatisk 2015 Nu har IRM:s årliga mätning av programmatisk handel i Sverige lanserats. Rapporten visar att investeringen i programmatiska annonsköp uppgår till 730 miljoner kronor under 2015, vilket är en ökning med 134 procent jämfört med 2014. Rapporten fokuserar på två underkategorier inom digital reklam: display- och webb TV-annonsering.…

Detaljer

Den Europeiska online annonseringen överträffar TV marknaden med rekordhöga 36.2 miljarder euro.

Den Europeiska online annonseringen överträffar TV marknaden med rekordhöga 36.2 miljarder euro. Marknaden ökar med 30 miljarder euro på 10 år Lissabon maj 2016 – Vid den 10: e upplagan av sin årliga konferens Interact meddelade IAB Europe att online annonseringen växte med 13,1% till ett marknadsvärde av 36.2 miljarder euro för 2015 och därmed…

Detaljer

Digitala medier fortsätter kraftigt framåt enligt IRM:s senaste kvartalsrapport

Digitala medier fortsätter kraftigt framåt enligt IRM:s senaste kvartalsrapport Idag publicerade IRM sin senaste kvartalsrapport som summerar utvecklingen för medieinvesteringar under det första kvartalet 2016. De digitala medierna fortsätter att gå kraftigt framåt och tillväxten drivs av mobil, video och sök. Totalt omsatte den digitala reklamen 3,5 miljarder kronor det första kvartalet 2016. – Vi ser en…

Detaljer

Idag kan 200 personer titulera sig Certifierad Onlinesäljare!

Idag kan 200 personer titulera sig Certifierad Onlinesäljare!  Vi är otroligt stolta över att 200 personer nu genomgått IAB Sveriges Certifiering av Onlinesäljare! IABs Certifiering fastställer och sätter grundkraven för den kunskap inom digitalbranschen som krävs för digitala proffs inom digital reklam. Certifieringen är skapad av ledande branschexperter både i Sverige och USA tillsammans med den globala standard som…

Detaljer

De är nominerade i Mixx Awards 2016 – Bästa Kampanj Direct Response

De är nominerade i Mixx Awards 2016 – Bästa Kampanj Direct Response Idag kan vi avslöja de nominerade i kategorin Bästa Kampanj Direct Response i Mixx Awards 2016! Dom nominerade är: (bokstavsordning) Abakus: IF Skadeförsäkring Mediacom: Jotex Starcom: Vimla Scream: Gotlandsnus/Qvitt OMD: EFI Bästa Kampanj Direct Response bedöms på följande kriterier: Årets digitala direktresponsekampanj är den…

Detaljer

De är nominerade i Mixx Awards 2016 – Bästa Kampanj Branding

De är nominerade i Mixx Awards 2016 – Bästa Kampanj Branding Idag kan vi avslöja de nominerade i kategorin Bästa Kampanj Branding i Mixx Awards 2016! Dom nominerade är: (bokstavsordning) Bonnier News: Motorklubben/Försvarsmakten Mediacom: Gillette OMD: Pierre Robert OMD: Mc Donald´s Maestro Classic Starcom: Svenska kyrkan Bästa Kampanj Branding bedöms på följande kriterier: Årets digitala brandingkampanj är…

Detaljer