Både köp- och säljsidan förstår betydelsen av programmatiskt drivna affärseffekter men kompetens behövs till branschen.

            Både köp- och säljsidan förstår betydelsen av programmatiskt drivna affärseffekter men kompetens behövs till branschen. Bryssel, juni 2016 – en minskning av mediespill och en större kostnads- ​​och transaktions-effektivitet identifieras som den största affärsinverkan vid programmatiska transaktioner avslöjar IAB Europe i sin andra rapport IAB Europe Attitudes towards Programmatic…

Detaljer

17% av investeringen i display och webb-TV är programmatisk 2015

17% av investeringen i display och webb-TV är programmatisk 2015 Nu har IRM:s årliga mätning av programmatisk handel i Sverige lanserats. Rapporten visar att investeringen i programmatiska annonsköp uppgår till 730 miljoner kronor under 2015, vilket är en ökning med 134 procent jämfört med 2014. Rapporten fokuserar på två underkategorier inom digital reklam: display- och webb TV-annonsering.…

Detaljer

Den Europeiska online annonseringen överträffar TV marknaden med rekordhöga 36.2 miljarder euro.

Den Europeiska online annonseringen överträffar TV marknaden med rekordhöga 36.2 miljarder euro. Marknaden ökar med 30 miljarder euro på 10 år Lissabon maj 2016 – Vid den 10: e upplagan av sin årliga konferens Interact meddelade IAB Europe att online annonseringen växte med 13,1% till ett marknadsvärde av 36.2 miljarder euro för 2015 och därmed…

Detaljer

Digitala medier fortsätter kraftigt framåt enligt IRM:s senaste kvartalsrapport

Digitala medier fortsätter kraftigt framåt enligt IRM:s senaste kvartalsrapport Idag publicerade IRM sin senaste kvartalsrapport som summerar utvecklingen för medieinvesteringar under det första kvartalet 2016. De digitala medierna fortsätter att gå kraftigt framåt och tillväxten drivs av mobil, video och sök. Totalt omsatte den digitala reklamen 3,5 miljarder kronor det första kvartalet 2016. – Vi ser en…

Detaljer