Tre fjärdedelar av mobila användare har nyligen gjort ett inköp på en smarttelefon eller en surfplatta enligt en ny rapport från IAB.

Tre fjärdedelar av mobila användare världen över har nyligen gjort ett inköp på en smarttelefon eller en surfplatta och nästan en fjärdedel av dom genomför ett köp på mobila enheter varje vecka enligt en ny rapport från IAB. En undersökning av mobila användare i 19 länder visar att annonser i mobilen och sociala medier kan trigga…

Detaljer

Ledare inom Globala Online Medier går samman för att förbättra annonskonsumentupplevelsen

Köln, Tyskland (dmexco) – September 15, 2016 – Ledande internationella branschorganisationer och företag som sysslar med online-media går samman för att förbättra konsumenternas upplevelse av annonsering på nätet. Koalitionen för bättre annonser kommer att utnyttja konsumentinsikter och branschövergripande expertis för att utveckla och genomföra en ny global standard för annonsering på nätet. Koalitionen för bättre…

Detaljer

Startskottet för IAB Sveriges adblocker-projekt

Startskottet för IAB Sveriges adblocker-projekt IAB Sveriges medlemmar backar fortsatt upp det projekt som avser att sprida kunskap i hur mediehus skall aktivt arbeta för att minska andelen adblocker-programvara hos svenska användare. Branschorganisationen har under våren tagit fram två dokument med tydliga rekommendationer som publicerades i början av sommaren. Jacob Lovén, styrelseledamot IAB och projektledare för initiativet säger i ett…

Detaljer

Både köp- och säljsidan förstår betydelsen av programmatiskt drivna affärseffekter men kompetens behövs till branschen.

            Både köp- och säljsidan förstår betydelsen av programmatiskt drivna affärseffekter men kompetens behövs till branschen. Bryssel, juni 2016 – en minskning av mediespill och en större kostnads- ​​och transaktions-effektivitet identifieras som den största affärsinverkan vid programmatiska transaktioner avslöjar IAB Europe i sin andra rapport IAB Europe Attitudes towards Programmatic…

Detaljer