Intäkter från digital annonsering ökar rekordartat

Intäkter från digital annonsering ökar 23% year on year till rekordhöga USD19,6 miljarder Ökningen representerar marknadens fortsatta intresse att investera i digital media, enligt Christ Kuist, Senior Vice President, Research and Impact, IAB USA. Den stadiga ökningen är ett direkt resultat av digital annonsering förmåga att nå konsumenter där de spenderar mer och mer av sin tid-…

Detaljer

IAB Europe AdEx Benchmark: Mobilt och Video driver online annonsering

IAB Europe AdEx Benchmark: Mobilt och Video driver online annonsering IAB Europe meddelade idag på deras årliga konferens Interact att online annonsering växte med 12,2% till €41,8 miljarder under 2016 och kan därmed betraktas som det dominanta annonsmediet i Europa. IAB Europe’s studie ”AdEx Benchmark” delar upp marknaden i tre kategorier: Display, Search och Classified…

Detaljer

Jesper först ut som dubbelcertifierad

Jesper Peruzzaro på Norrbottensmedia är den första som certifierat sig både som AdOps och Onlinesäljare. Grattis, Jesper! Hur kommer certifieringarna påverka din arbete? – Certifieringen som Onlinesäljare har hjälpt mig mycket i mitt jobb och skapat en bra helhetsbild över den digital marknaden, säger Jesper. Med AdOps  får jag mer förståelse för hantering av kampanjeroch…

Detaljer