IAB Europe – Nytt Brandingprojekt ”Metrics Matter”

På Interact i Paris presenterades IAB Europes nya brandingprojekt ”Metrics Matter”: Metrics Matter – IAB Europe reports on priorities for digital measurement and the need for compatibility across media The mission of IAB Europe’s Brand Advertising Committee is to drive brand investment into digital by providing Brand Advertisers with a reliable and trusted Brand Advertising…

Detaljer

AdEx Benchmark: annonseringen på nätet växte 11,9% i Europa 2013 Idag på Interact i Paris presenterades de första siffrorna för Adex Benchmark 2013 (interactcongress.eu). Annonsering på nätet växte 11,9% till ett marknadsvärde på € 27.3mrd 2013. Europeiska online-annonsmarknaden slog nytt rekord. Mobil display överträffar 10% av den totala displayannonseringen för första gången och går Online video når…

Detaljer

Display ökar med 12 % under Q1 2014 enligt IRM

Internetreklamen fortsätter att öka tvåsiffrigt. Under förta kvartalet uppgår ökningen till drygt 12 % jämfört med samma kvartal 2013. Vilket innebär Internetreklamen nu omsätter så mycket som 2,2 miljarder kronor under det första kvartalet. Display annonseringen ökar tvåsiffrigt för första gången sedan 2010. Mobilmarknadsföringen är det som ökar procentuellt mest, med över 90 procent jämfört med första kvartalet 2013. Även övriga…

Detaljer

IAB Sverige har fått en ny stark styrelse 22 april!

IAB är den ledande världsorganisationen som samlar intressenter inom digital och interaktiv marknadsföring, där IAB Sverige är den lokala förgreningen som idag har 130 företagsmedlemmar. Vid stämman den 22 april omvaldes Anders Berglund som ordförande för organisationen, Anders Berglund är ny Sverigechef för Google. Ordförande för stämman var Henrik Nilsson från Com Advokatbyrå. Charlotte Thür VD…

Detaljer

Vinnare i Mixx Awards 2014

1 april delades Mixx Awards ut till de starkast lysande stjärnorna på den svenska online-himlen På IAB Sweden Conference 1 april delades för första gången Mixx Awards ut till fyra stolta vinnare. Mixx Awards anses som det mest prestigefyllda priset för onlinemarknadsföring i USA och i Europa. IAB Sweden Conference på Oscars bjöd också på flera inspirerande och mycket…

Detaljer