Dise – IAB-projekt på Europanivå – Öka EU:s beslutsfattare medvetenhet om europeisk digital innovation

DISEs mål är att visa de bästa exemplen på innovation inom den digitala sektorn, belysa nya affärsmodeller som internet främjar och ge de europeiska pionjärerna en röst i den politiska debatten. Detta kommer att ha en avgörande inverkan på branschens framtid. Vid Dise-eventet i Bryssel den 3 dec är vi mycket glada att ha Christopher…

Detaljer

Varumärkesannonsörer vill få mer insikter om livsstil, attityder och beteende i online-undersökningar

EUROPA – 73% av varumärkesannonsörerna vill ha mer info om konsumentens livsstil, attityder och beteende i online-undersökningar, enligt en färsk undersökning från IAB Europe. Insikter från IAB Europes Metrics & KPIs-undersökning med 700 varumärkesannonsörer, byråer och publicister, visade att 81% av varumärkesannonsörer ser det som viktigt att veta var de tror konsumentens ställning är i…

Detaljer

Mediebranschen lanserar kampanj för att ge konsumenterna större kontroll över riktade annonser

Representanter från hela mediebranschen lanserar nu tillsammans en informationskampanj för att öka konsumenternas medvetenhet om riktad annonsering på nätet. Initiativet syftar till att ge konsumenterna vägledning och information om hur man som konsument kan göra aktiva val kring denna typ av annonsering. Idag lanseras en informationskampanj som syftar till att öka medvetenheten om konsumenternas valmöjligheter kring riktad annonsering på…

Detaljer

IAB Europe fastställer värdet av den europeiska marknaden för Automatiserad handel till 2,1 miljarder € under 2013

Första branschinitiativet har genomförts för att bedöma värdet av Automatiserad handel även kallat Programmatiska köp i Europa   Hela presentationen från IAB Europe Köln, 11 September 2014 – vid dmexco 2014 släppte IAB Europe att man har gått samman med IHS Technology och kommit fram till hur stort värdet är av automatiserade köp i Europa. Den visar tydligt på…

Detaljer

Europeiska digitala annonsmarknaden slår nya rekord

på 27 miljarder €, en ökning med 11,9% 2013 visar IAB Europes AdEx rapport. Läs hela pressreleasen här. AdEx-Benchmark2013 – Webinar: Daniel Knapp, Director of Advertising Research at IHS Technology, IAB Europe’s research partner, will present the report’s findings. IAB Europe AdEx Benchmark 2013 Den fullständiga rapporten visar på en kraftig tillväxt över hela Europa inom digitalannonsering. Ökade…

Detaljer

Global fördubbling av mobila Reklaminvesteringar

Global fördubbling av mobila Reklaminvesteringar Stockholm 14 augusti 2014 IAB – Globala intäkter för mobil reklam nästan fördubblats under 2013 och uppnår $ 19,3 miljarder eller 135 miljarder svenska kronor enligt nya uppgifter. De senaste siffrorna i Global Mobile Advertising Revenue (2013) studien, från IAB Mobile USA, IAB Europe och IHS Technology, visar att mobila…

Detaljer

IAB Sverige i Almedalen

Under tisdag till torsdag kommer IAB Sverige och VD Charlotte Thür vara Almedalen.
IAB kommer att finnas vid Speakers Corner och Kommunikatörsmingel i Resumés trädgård, Kronstallsgränd.

Ett samarbete med: Resumé, Sveriges Kommunikatörer, Nowa Kommunikation, Hammer & Hanborg, KOMM, Sponsrings- och Eventföreningen, Swedish Content Agencies, Swedma och IAB Sverige.