Mediebranschen lanserar kampanj för att ge konsumenterna större kontroll över riktade annonser

Representanter från hela mediebranschen lanserar nu tillsammans en informationskampanj för att öka konsumenternas medvetenhet om riktad annonsering på nätet. Initiativet syftar till att ge konsumenterna vägledning och information om hur man som konsument kan göra aktiva val kring denna typ av annonsering. Idag lanseras en informationskampanj som syftar till att öka medvetenheten om konsumenternas valmöjligheter kring riktad annonsering på…

Detaljer

IAB Europe fastställer värdet av den europeiska marknaden för Automatiserad handel till 2,1 miljarder € under 2013

Första branschinitiativet har genomförts för att bedöma värdet av Automatiserad handel även kallat Programmatiska köp i Europa   Hela presentationen från IAB Europe Köln, 11 September 2014 – vid dmexco 2014 släppte IAB Europe att man har gått samman med IHS Technology och kommit fram till hur stort värdet är av automatiserade köp i Europa. Den visar tydligt på…

Detaljer

Europeiska digitala annonsmarknaden slår nya rekord

på 27 miljarder €, en ökning med 11,9% 2013 visar IAB Europes AdEx rapport. Läs hela pressreleasen här. AdEx-Benchmark2013 – Webinar: Daniel Knapp, Director of Advertising Research at IHS Technology, IAB Europe’s research partner, will present the report’s findings. IAB Europe AdEx Benchmark 2013 Den fullständiga rapporten visar på en kraftig tillväxt över hela Europa inom digitalannonsering. Ökade…

Detaljer

Global fördubbling av mobila Reklaminvesteringar

Global fördubbling av mobila Reklaminvesteringar Stockholm 14 augusti 2014 IAB – Globala intäkter för mobil reklam nästan fördubblats under 2013 och uppnår $ 19,3 miljarder eller 135 miljarder svenska kronor enligt nya uppgifter. De senaste siffrorna i Global Mobile Advertising Revenue (2013) studien, från IAB Mobile USA, IAB Europe och IHS Technology, visar att mobila…

Detaljer

IAB Sverige i Almedalen

Under tisdag till torsdag kommer IAB Sverige och VD Charlotte Thür vara Almedalen.
IAB kommer att finnas vid Speakers Corner och Kommunikatörsmingel i Resumés trädgård, Kronstallsgränd.

Ett samarbete med: Resumé, Sveriges Kommunikatörer, Nowa Kommunikation, Hammer & Hanborg, KOMM, Sponsrings- och Eventföreningen, Swedish Content Agencies, Swedma och IAB Sverige.

IAB Europe – Nytt Brandingprojekt ”Metrics Matter”

På Interact i Paris presenterades IAB Europes nya brandingprojekt ”Metrics Matter”: Metrics Matter – IAB Europe reports on priorities for digital measurement and the need for compatibility across media The mission of IAB Europe’s Brand Advertising Committee is to drive brand investment into digital by providing Brand Advertisers with a reliable and trusted Brand Advertising…

Detaljer