IAB Sverige värvar senior projektledare från Schibsted

Branschorganisationen för digital marknadsföring, IAB Sverige fortsätter att växa snabbt. IAB Sverige hade ett mycket aktivt 2014 då det drevs fler branschprojekt, anordnades fler utbildande event än någonsin och växte med många nya medlemmar till idag 140 medlemsföretag. – Jag är otroligt glad och stolt att idag kunna berätta att IAB Sverige nu anställer Mikael…

Detaljer

”Nu är programmatic på riktigt i Sverige”

”Nu är programmatic på riktigt i Sverige” Automatiserad handel med onlineannonser är utan tvekan ett av de absolut hetaste områdena inom digital marknadsföring. På flera utländska marknader säljs över hälften av annonserna på detta sätt. Det senaste året har metoden på allvar kommit till den svenska annonsmarknaden. Intresset är jättestort. Nu är det här på riktigt…

Detaljer

Dise – IAB-projekt på Europanivå – Öka EU:s beslutsfattare medvetenhet om europeisk digital innovation

DISEs mål är att visa de bästa exemplen på innovation inom den digitala sektorn, belysa nya affärsmodeller som internet främjar och ge de europeiska pionjärerna en röst i den politiska debatten. Detta kommer att ha en avgörande inverkan på branschens framtid. Vid Dise-eventet i Bryssel den 3 dec är vi mycket glada att ha Christopher…

Detaljer

Varumärkesannonsörer vill få mer insikter om livsstil, attityder och beteende i online-undersökningar

EUROPA – 73% av varumärkesannonsörerna vill ha mer info om konsumentens livsstil, attityder och beteende i online-undersökningar, enligt en färsk undersökning från IAB Europe. Insikter från IAB Europes Metrics & KPIs-undersökning med 700 varumärkesannonsörer, byråer och publicister, visade att 81% av varumärkesannonsörer ser det som viktigt att veta var de tror konsumentens ställning är i…

Detaljer