IAB Europe AdEx Benchmark: Mobilt och Video driver online annonsering

IAB Europe AdEx Benchmark: Mobilt och Video driver online annonsering IAB Europe meddelade idag på deras årliga konferens Interact att online annonsering växte med 12,2% till €41,8 miljarder under 2016 och kan därmed betraktas som det dominanta annonsmediet i Europa. IAB Europé’s studie ”AdEx Benchmark” delar upp marknaden i tre kategorier: Display, Search och Classified…

Detaljer

Jesper först ut som dubbelcertifierad

Jesper Peruzzaro på Norrbottensmedia är den första som certifierat sig både som AdOps och Onlinesäljare. Grattis, Jesper! Hur kommer certifieringarna påverka din arbete? – Certifieringen som Onlinesäljare har hjälpt mig mycket i mitt jobb och skapat en bra helhetsbild över den digital marknaden, säger Jesper. Med AdOps  får jag mer förståelse för hantering av kampanjeroch…

Detaljer

De kan vinna Mixx Awards 2017!

De kan vinna Mixx Awards 2017!  För fjärde gången delas det internationellt prestigefyllda priset Mixx Awards ut i Sverige. Detta sker i samband med IAB:s årliga event som i år hålls på Nalen i Stockholm den 30 mars. – Det är otroligt roligt att följa branschens utveckling med den professionalisering, mognad och teknisk utveckling som i…

Detaljer