Vinnare i Mixx Awards 2014

1 april delades Mixx Awards ut till de starkast lysande stjärnorna på den svenska online-himlen På IAB Sweden Conference 1 april delades för första gången Mixx Awards ut till fyra stolta vinnare. Mixx Awards anses som det mest prestigefyllda priset för onlinemarknadsföring i USA och i Europa. IAB Sweden Conference på Oscars bjöd också på flera inspirerande och mycket…

Detaljer

Varumärkesannonsörer vill få mer insikter om livsstil, attityder och beteende i online-undersökningar

EUROPA – 73% av varumärkesannonsörerna vill ha mer info om konsumentens livsstil, attityder och beteende i online-undersökningar, enligt en färsk undersökning från IAB Europe. Insikter från IAB Europes Metrics & KPIs-undersökning med 700 varumärkesannonsörer, byråer och publicister, visade att 81% av varumärkesannonsörer ser det som viktigt att veta var de tror konsumentens ställning är i…

Detaljer

Tre kommentarer på AdEx Benchmark 2016

”2016 blev återigen ett rekordår för onlinemarknadsföring i Europa. Intäkterna har nu passerat 40 miljarder Euro och tillväxttakten är alltjämt tvåsiffrig. Den kraftiga tillväxten förklaras av branschens innovationsförmåga, där nya plattformar, format, sociala medier, native och köpprocesser är viktiga förklaringar” Madeleine Thor, VD IRM och presentatör av seminariumet 29/8     AdEx Video Värde: €3 mdr
Yoy…

Detaljer

Tre fjärdedelar av mobila användare har nyligen gjort ett inköp på en smarttelefon eller en surfplatta enligt en ny rapport från IAB.

Tre fjärdedelar av mobila användare världen över har nyligen gjort ett inköp på en smarttelefon eller en surfplatta och nästan en fjärdedel av dom genomför ett köp på mobila enheter varje vecka enligt en ny rapport från IAB. En undersökning av mobila användare i 19 länder visar att annonser i mobilen och sociala medier kan trigga…

Detaljer

Toppnotering för mobila annonsintäkter globalt färsk rapport från IAB

Toppnotering för mobila annonsintäkter globalt färsk rapport från IAB 230 mrd kronor (€24 billion) enligt IAB Europe IAB (US) och IHS  Mobil displayannonsering nådde en milstolpe 2014 med 110 mrd kronor (€11,4 billion) displayannonseringen ökar snabbare än Sök för första gången Nord Amerika visar den högsta tillväxten med 77% och flera regioner följer tätt efter…

Detaljer

Task Force Legal & Policy: Utredning föreslår att Datainspektionen tar över tillsyn av cookies och abonnentförteckningar

Task Force Legal & Policy: Utredning föreslår att Datainspektionen tar över tillsyn av cookies och abonnentförteckningar I dag finns regleringen om cookies och om personuppgifter för abonnentupplysningsändamål i lagen om elektronisk kommunikation (LEK). Post-och Telestyrelsen (PTS) har tillsyn över dessa regler. Nu föreslår utredningen ”Ett samlat ansvar för tillsyn över den personliga integriteten” (SOU 2016:65)…

Detaljer