Tre kommentarer på AdEx Benchmark 2016

”2016 blev återigen ett rekordår för onlinemarknadsföring i Europa. Intäkterna har nu passerat 40 miljarder Euro och tillväxttakten är alltjämt tvåsiffrig. Den kraftiga tillväxten förklaras av branschens innovationsförmåga, där nya plattformar, format, sociala medier, native och köpprocesser är viktiga förklaringar” Madeleine Thor, VD IRM och presentatör av seminariumet 29/8     AdEx Video Värde: €3 mdr
Yoy…

Detaljer

IUM satsar på certifiering med IAB

John Wikstén, Head of Campaign Management på IUM har själv certifierat sig med IAB Sverige och berättar här varför man satsar på hela personalen. Hur kom det sig att du som chef ville att dina anställda ska vara certifierade?  Där jag jobbade tidigare blev säljarna certifierade för Sales-avdelningen och det var mycket jag byggde det på…

Detaljer

170705 IAB i Almedalen

Smygreklam – hur ska medierna och näringslivet ta ansvar? IABs Native Task Force ordförande Josefine Kvarnström (Schibsted) kommer delta i en paneldiskussion i Resumes trädgård under Almedalsveckan. Diskussionen arrangeras i samarbete med Resumé, Reklamombudsmannen RO, IAB, Sveriges Annonsörer, KOMM, Sveriges Tidskrifter, SWEDMA Dag: 5/7 2017 13:30 – 14:30 Plats: Kronstallgränd 4, trädgården   Gränserna mellan journalistik och reklam…

Detaljer

Intäkter från digital annonsering ökar rekordartat

Intäkter från digital annonsering ökar 23% year on year till rekordhöga USD19,6 miljarder Ökningen representerar marknadens fortsatta intresse att investera i digital media, enligt Christ Kuist, Senior Vice President, Research and Impact, IAB USA. Den stadiga ökningen är ett direkt resultat av digital annonsering förmåga att nå konsumenter där de spenderar mer och mer av sin tid-…

Detaljer

IAB Europe AdEx Benchmark: Mobilt och Video driver online annonsering

IAB Europe AdEx Benchmark: Mobilt och Video driver online annonsering IAB Europe meddelade idag på deras årliga konferens Interact att online annonsering växte med 12,2% till €41,8 miljarder under 2016 och kan därmed betraktas som det dominanta annonsmediet i Europa. IAB Europe’s studie ”AdEx Benchmark” delar upp marknaden i tre kategorier: Display, Search och Classified…

Detaljer

Jesper först ut som dubbelcertifierad

Jesper Peruzzaro på Norrbottensmedia är den första som certifierat sig både som AdOps och Onlinesäljare. Grattis, Jesper! Hur kommer certifieringarna påverka din arbete? – Certifieringen som Onlinesäljare har hjälpt mig mycket i mitt jobb och skapat en bra helhetsbild över den digital marknaden, säger Jesper. Med AdOps  får jag mer förståelse för hantering av kampanjeroch…

Detaljer