IAB_loggor

IAB (Interactive Advertising Bureau) finns representerat i ungefär 44 länder. Nedan länkar vi till våra systerorganisationer i de nordiska länderna, Storbritannien samt till IAB i USA och samlingsorganisationen i Europa, IAB Europe och några till.

IAB startades i USA 1996 och är den största organisationen i inom IAB.

IAB USA

IAB SmartBrief ger dig interaktiva- och marknadsförings-nyheter som verkligen betyder något. Våra redaktörer handplockar viktigaste artiklarna från hundratals publikationer, gör en kort sammanfattning av varje och ger länkar tillbaka till de ursprungliga källorna. Registrera dig här och få dagliga uppdateringar.

IAB_global Network

IAB Global Network samlar 44 nationella IABs och en regional organisation i Europa för att dela utmaningar, utveckla globala lösningar och främja den digitala reklambranschen i hela världen. IABs finns i Nordamerika, Sydamerika, Afrika, Asien och Europa. Varje förening är oberoende ägs och drivs, samt arbetar under stadgar som överensstämmer med den lokala marknadens behov för att främja det bästa för den bransch de tjänar.
IAB Europe, med säte i Bryssel är den enda regionala representativa organ i nätverket, som skapats för att samla 28 nationella IABs och deras hundratals företagsmedlemmar.

Konkurrensen om konsumenternas hjärtan och sinnen är inte längre begränsade till geografiska gränser – digital marknadsföring, nyheter, underhållning och innehåll är globala. De nya mediernas marknad flyter naturligtvis över gränserna.

Genom IAB Global Network, kommer alla IABs hjälpa sina medlemmar att bli digitala påverkare över hela världen.

IABs roll i världen:

  • Hjälpa till att bygga marknader
  • Samla medlemmarna gemensamma intressen
  • Göra digitala standarder flytande över gränserna
  • Skapa händelser i världsklass för bästa digitala påverkan