IAB Sverige grundades 2008 och samlar landets intressenter inom digital marknadskommunikation.

Vårt syfte är att främja tillväxt och skapa bästa praxis. Rent konkret arbetar vi genom specialiserade kommittéer (Task Force) som definierar standarder och guidelines. Medlemmarna består av företrädare från både stora och mindre aktörer så som underleverantörer, byråer, annonsörer, publicister, onlinebolag, teknikleverantörer, teleoperatörer med flera. Här hittar du alla våra medlemsföretag.

tf web3

IAB Sverige arrangerar regelbundet utbildande seminarier inom olika områden och du hittar aktuella events i Eventkalendern. Varje år arrangeras Mixx Awards där vi uppmärksammar medlemmars prestationer under det gångna året.

Som organisation strävar vi efter att maximera värdet för branschen utifrån de resurser och förtroende som medlemmarna ger oss.

IAB Sverige verkar som en oberoende och transparent medlemsorganisation. Vår vision är att Sverige ska vara världsledande inom interaktiv marknadsföring och vara ”the capital of Internet”.

Charlotte. VD IAB Sverige

Charlotte Thur
VD IAB Sverige

”IAB Sweden skall verka för att den svenska branschen för online marknadsföring med hjälp av gedigen kunskapsutveckling och förtroendeingivande kommunikation blir det ledande landet inom onlinemarknadsföring i Europa och kanske, därmed, till en av de ledande i världen”

grundpelare3

<script>
(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);

ga(‘create’, ‘UA-25807045-30’, ‘auto’);
ga(‘send’, ‘pageview’);

</script>