Som medlem är du mötemed och spelar en avgörande roll för online-mediernas utveckling i Sverige.

IAB Sverige bygger på medlemmarnas aktiva intresse och delaktighet. Bland annat bestämmer du styrelsens sammansättning och vad de olika Task Force-grupperna ska arbeta med. När remisser skickas ut gällande nya standards och riktlinjer vill vi gärna höra din åsikt. Seminarier och andra aktiviteter skapar mötespunkter för att utöka ditt nätverk och driva industrin framåt.

Du har alltså stor möjlighet att påverka vilka frågor och ämnen som du tycker att organisationen ska prioritera.

Tack för ditt engagemang!

 

Aktiviteter

IABs mål är att erbjuda event och seminarier med stor bredd inom onlinemarknadsföring. Vi har flera aktiviteter under året. Nedan hittar du både aktiviteter som IAB arrangerar i egen regi, men även flera spännande samarbeten, där IAB är med som stolt partner. I vår eventkalender ligger hela schemat. Flera av IAB Sveriges event är kostnadsfria för medlemmar eller till rabatterade deltagaravgifter.

170705 IAB i Almedalen

Smygreklam – hur ska medierna och näringslivet ta ansvar? IABs Native Task Force ordförande Josefine Kvarnström (Schibsted) kommer delta i en paneldiskussion i Resumes trädgård under Almedalsveckan. Diskussionen arrangeras i samarbete med Resumé, Reklamombudsmannen RO, IAB, Sveriges Annonsörer, KOMM, Sveriges Tidskrifter, SWEDMA Dag: 5/7 2017 13:30 – 14:30 Plats: Kronstallgränd 4, trädgården   Gränserna mellan journalistik och reklam…

Detaljer

170830 Certifiering av Onlinesäljare – 30 augusti 2017 (bokningsbar)

IAB Sweden Sales Certification – Läs mer om Certifieringen här. IAB Sverige har nu  skapat en certifiering för att hjälpa digitala köpare och säljare att skapa en förståelse för varandra. Certifiering har varit mycket framgångsrik på den amerikanska marknaden och även i flera andra länder i världen via IAB. IABs Certifiering fastställer och sätter grundkraven för den kunskap inom digitalbranschen som…

Detaljer

170906 Native Advertising seminarium

Den 6 september bjuder IAB Sverige och task force Native in till ett inspirerande frukostseminarium på Teaterskeppet. Vi kommer bland annat att presentera en uppdaterad handbok och resultatet av en rykande färsk enkätundersökning. Agenda presenteras inom kort. Men du kan redan nu anmäla dig till eventet här När: 6 september kl 08.30 – 10.00 Var: Teaterskeppet, Skeppsbrokajen…

Detaljer

170920 Certifiering av AdOps/ DCM – 20 september (bokningsbar)

  IAB Sweden Certification AdOps – Läs mer om Certifieringen på hemsidan IAB Sverige har nu skapat en certifiering för att hjälpa digitala köpare och säljare att skapa en förståelse för varandra. Certifiering har varit mycket framgångsrik på den amerikanska marknaden och även i flera andra länder i världen via IAB. IABs Certifiering fastställer och sätter grundkraven för den kunskap inom…

Detaljer

171011 Certifiering av Onlinesäljare – 11 oktober 2017 (bokningsbar)

IAB Sweden Sales Certification – Läs mer om Certifieringen här. IAB Sverige har nu  skapat en certifiering för att hjälpa digitala köpare och säljare att skapa en förståelse för varandra. Certifiering har varit mycket framgångsrik på den amerikanska marknaden och även i flera andra länder i världen via IAB. IABs Certifiering fastställer och sätter grundkraven för den kunskap inom digitalbranschen som…

Detaljer