Här samlar vi intressant material som berör kanalen: Sökmarknadsföring – SEM – SEO

Det kan vara länkar till bra material, presentationer från IAB Sverige seminarium, länkar till verktyg och rapporter mm.

IAB Sveriges Länk bibliotek för Sökmarknadsföring
Här hittar du bra länkar till verktyg som kan hjälpa dig i din vardag när du arbetar med sökmarknadsföring.

 

VAD VILL DU GÖRA?

Vill du få sökordsidéer, inspiration och veta antal sökningar på dina sökord?

Vill du se hur intresset för ditt företag, din bransch, dina sökord har utvecklat sig?

Vill du veta intresset för dina produkter på internationella marknader?

Vill du veta värdet av trafiken från mobila enheter?

Vill du veta hur konsumenter använder sina mobila enheter?

Vill du veta hur konsumenter använder sina mobila enheter för att handla online?

Vill du veta hur konsumenter använder internet?

Vill du veta om din hemsida är mobilvänlig?

Material från IAB Sverige seminarium med temat Sökmarknadsföring

Seminarium: Sommarens surfvanor 2014sommar_Mobile_surf600

Seminarium om Sommarens surfvanor den 2 september 2014.
Två fullsatta seminarier med över 250 personer totalt på Armémuseum i Stockholm. Det var IAB Task Force Sök som bjöd in till ett seminarium då det pratades om hur våra surfvanor har förändras under sommaren. Seminariet riktade sig till annonsörer och medieköpare.

Bilder från seminariet. Foto: Fredrik Arpenell

Läs mer här.

cross-channel-mark300pxSeminarium: Arbeta smartare och effektivare med sökmarknadsföring i cross-platforms

Den 11 mars 2014 bjöd IABs Task Force Search in till ett frukostseminarium med temat sökmarknadsföring.
 Då berättade vi om hur attribution modelling kan hjälpa dig att arbeta smartare och effektivare med sökmarknadsföring i cross-platforms.

Läs mer här.

Seminarium Kundens sökresakundresa_searchIAB

Det är viktigt att förstå hela kundresan och hur de olika faktorerna bidrar till hur lyckade dina kampanjer i slutänden blir, och när en marknadsförings-budget bör justeras. Med fokus på sökmarknadsföring som kanal bjöd vi in till en inspirerande frukost där vi pratade om konsumenters köpresa. Vi pratade attribution, mätningar, redde ut begreppen och trenderna inom shopping-annonsering och PLA.