Genomförda aktiviteter

Nedan hittar genomförda aktiviteter som IAB arrangerat i egen regi, men även flera spännande samarbeten, där IAB varit med som stolt partner.
Letar du istället efter kommande aktiviteter?

140422 IAB Sverige Årsstämma

Kallelse till årsstämma för IAB (Interactive Advertising Bureau) Sverige med lunch Härmed kallas du som medlem till årsstämma i IAB Sverige Org nr 769619-6869, för verksamhetsåret 2013-01-01 – 2013-12-31. Välkommen på IAB Sveriges årsstämma den 22 april kl. 11.00. Plats: Group M, Birger Jarlsgatan  52 Efter stämman inbjuds medlemmars representant på stämman till lunch i närheten c:a kl…

Detaljer

140408-09 Gulltaggen 2014

EXTENDED OFFER: Special Ticket Deal for International Visitors Gulltaggen – The Nordic Premier Digital Marketing Conference will be arranged in Oslo, April 8th – 9th. The conference is conducted in English, and focuses on innovation within the digital industry. Through the last 16 years, international speakers, extraordinary cases and a variety of topics has all…

Detaljer

140331 – 31 mars: WEBINAR Understanding the Online Behavioural Advertising Self-Regulation in Europe

IAB Europe is an active member of the European Interactive Digital Advertising Alliance – EDAA – which manages the Online Behavioural Advertising (OBA) self-regulation in Europe.The objective of this webinar is to provide you with all the information you need to understand the self-regulatory programme.You will gain key information on:* The need for a strong…

Detaljer

140409 – 9 april: Multikanalstrategier i en digital värld

9 april kl. 9-16.30 Adress: 7a Odenplan Multikanalstrategier i en digital värld – från multi till omnichannel marketing Seminarie i samarbete med Wednesdayrelations När mediekartan ritas om, och blir allt mer digitalbaserad, blir kanalstrategier högst affärskritiskt. Vårens heldagskonferens ger dig kunskap om hur sömlös marknadsföring skapar värde i din kommunikation. Ämnen som multi- och omnichannel marketing,…

Detaljer

12 februari: Frukostseminarium ”Mobilens möjligheter och begränsningar ”

IAB bjuder in till en repris på frukostseminarium då vi presenterar ny Mobil Displaystandard tillsammans med intressanta talare som gör en djupdykning i mobilens möjligheter och begränsningar. Anmälan här >
Här hittar du inbjudan till frukostseminariet den 29 januari, agendan är samma den 12 februari.

Seminariet är kostnadsfritt, medlemmar har företräde, No Show 300 kr. Välkommen!

AdEx 2009 – fullständig rapport Adex – helomspännande rapport som visar på omfattningen och storleken av den europeiska reklammarknaden online Fullständig rapport finns nu för 2009… Nu i sin fjärde upplaga, är IAB Europas Adex rapport den definitiva guiden som beskriver Europas reklammarknaden online. Uppgifterna sammanställs med hjälp av information från 23 nationella IABs och…

Detaljer