Genomförda aktiviteter

Nedan hittar genomförda aktiviteter som IAB arrangerat i egen regi, men även flera spännande samarbeten, där IAB varit med som stolt partner.
Letar du istället efter kommande aktiviteter?

160421 Årsstämma IAB Sverige 21 april

160421 Årsstämma IAB Sverige 21 april “Kallelse – IAB Sverige Årsstämma” När: torsdag den 21 april 2016, 11:30–13:30 inkl lunch Plats: IAB Sverige, Vasagatan 11, 1 tr Inbjudna: Medlemmar Anteckning: Kallelse till årsstämma för IAB (Interactive Advertising Bureau) Sverige med lunch Härmed kallas du som medlem till årsstämma i IAB Sverige Org nr 769619-6869, för verksamhetsåret 2015-01-01 – 2015-12-31. Välkommen på…

Detaljer

160316 Webinar: IAB Europe Programmatic Library webinar: buy-side

IAB Europe bjuder den 16 Mars kl 15.00 in till ett Webinar om Programmatic från ett köparperspektiv. Som en följd på lanseringen av sitt programmatiska bibliotek kommer IAB Europe att anordna två webinars om programmatic både från ett köparperspektiv och ett säljperspektiv för att visa på de möjligheter som programmatic kan erbjuda.

Gå till biblioteket här.

Registrera dig här.

160302 Webinar: IAB Europe Programmatic Library webinar: sell-side

Webinar: IAB Europe Programmatic Library webinar: sell-side IAB Europe bjuder den 2 Mars kl 15.00 in till ett Webinar om Programmatic från ett säljperspektiv. Som en följd på lanseringen av sitt programmatiska bibliotek kommer IAB Europe att anordna två webinars om programmatic både från ett köparperspektiv och ett säljperspektiv för att visa på de möjligheter som programmatic kan…

Detaljer

160122 IAB Sverige bjöd in 30 säljchefer på lunch

IAB Sverige samlade 30 säljchefer från lika många av våra ledande publicist och säljföretag på lunch för att tillsammans diskutera annonsvänliga miljöer, viewability och adblockers. Vi pratade om utmaningarna som branschen har framför sig och om vilka möjligheter det finns att arbeta med. Med inspiration från tre gästtalare pratade vi om hur vi ska gå tillväga för att…

Detaljer

160310 IAB partner till D-Congress 2016 – IABs medlemmar bokar med rabatt!

D-Congress – 10 mars 2016 – Marketingscenen Nordens mötesplats för digital handel på Svenska Mässan, Gothia Towers, Göteborg I samarbete med IAB Sverige IAB Sveriges medlemmar bokar biljetter till D-Congress med 800 kr rabatt om du bokar här! IAB Sverige står som värd för Marketingscenen på D-Congress i Göteborg den 10 mars. Vi är mycket glada och stolta att vi…

Detaljer

151120 – Webinar: White Paper on Digital Advertising in the European Economy

IAB Europe bjuder den 20 november kl 11.00 in till ett webinar där Daniel Knapp kommer att presentera IHS och IAB Europe White Paper om ”Digital Advertising in the European Economy”. The White Paper innehåller en uppskattning av antalet arbetstillfällen som kan tillskrivas digital annonsering på EU-nivå vilket kommer att diskuteras utifrån nya perspektiv.

Register here

IAB Interact i Berlin 2015 19-21 maj. See You in Berlin! För 9:e året i rad arrangeras IAB Europas stora årliga branschevent, Interact, i år i Berlin, the capital of digital in 2015! Interact kommer att äga rum på AXICA Congress Centre, bredvid den historiska Brandenburger Tor, från 19-21 maj! Eventet sparkar igång med en exklusiv ”fireside…

Detaljer

150505 Svenska folkets syn på digital integritet 2015

Helt färsk rapport – Delade Meningar… IAB Sverige har varit med och tagit fram en riksomfattande attitydundersökning bland svenska folket om digital integritet. Undersökningen handlar om svenskarnas attityder till hantering av persondata. Vi vill bland annat berätta med utgångpunkt i denna nya undersökning vilken utsträckning man är villig att dela med sig av privat information…

Detaljer