Genomförda aktiviteter

Nedan hittar genomförda aktiviteter som IAB arrangerat i egen regi, men även flera spännande samarbeten, där IAB varit med som stolt partner.
Letar du istället efter kommande aktiviteter?

161124 IAB Europe Webinar: Key considerations for a buy-side programmatic strategy

Den 24 november kl 16.00 håller IAB Europe i Webinaret: Key considerations for a buy-side programmatic strategy Det är det andra webinaret i serien av två för att dyka djupare in på dom viktigaste övervägandena för att utveckla programmatik strategier utformade efter infographics, producerat av IAB Europe Programmatic Trading Committee. Detta webinar ger en inblick i utvecklingen…

Detaljer

160920 Markering Research & Customer Insight Summit 2016 medlemserbjudande!

IAB Sveriges medlemmar har förmånen att delta på Marketing Research & Consumer Insight Summit 2016 till samma pris som SMIF-medlemmar. Använd koden smif när du anmäler dig. Market Research & Customer Insight Summit 2016 14 september på Teaterskeppet i Stockholm.   UR INNEHÅLLET • Data och kundinsikt – nya förutsättningar och nya möjligheter • Framtidens kundbeteende –…

Detaljer

160630 Webinar: Boost your digital marketing leadership skills with Squared Online

Webinar: Boost your digital marketing leadership skills with Squared Online Visste du att IAB stödjer Squared Online, den digitala marknadsföringskursen skapad av Google som precis lanserats i norra Europa? Kursen sker online under en 5 månaders period och består av en kombination av dynamiska klasser, enskilda aktiviteter och grupparbeten baserade på verkliga strategiska utmaningar. Utbildningen…

Detaljer

170920 Certifiering av AdOps/ DCM – 20 september (bokningsbar)

  IAB Sweden Certification AdOps – Läs mer om Certifieringen på hemsidan IAB Sverige har nu skapat en certifiering för att hjälpa digitala köpare och säljare att skapa en förståelse för varandra. Certifiering har varit mycket framgångsrik på den amerikanska marknaden och även i flera andra länder i världen via IAB. IABs Certifiering fastställer och sätter grundkraven för den kunskap inom…

Detaljer

160428 Real Time Advertising Academy – erbjudande till medlemmar

Real Time Advertising Academy – erbjudande till medlemmar RTA är en utbildning som sedan 2013 anordnas av Quantcast i syfte att öka kunskapen om programmatic inom branschen. Kursen går igenom grunderna inom programmatic och ser på den historiska utvecklingen samt på centrala frågeställningar som Viewability och Attribution. Anmäl dig till Real Time Advertising Academy i…

Detaljer