Genomförda aktiviteter

Nedan hittar genomförda aktiviteter som IAB arrangerat i egen regi, men även flera spännande samarbeten, där IAB varit med som stolt partner.
Letar du istället efter kommande aktiviteter?

170705 IAB i Almedalen

Smygreklam – hur ska medierna och näringslivet ta ansvar? IABs Native Task Force ordförande Josefine Kvarnström (Schibsted) kommer delta i en paneldiskussion i Resumes trädgård under Almedalsveckan. Diskussionen arrangeras i samarbete med Resumé, Reklamombudsmannen RO, IAB, Sveriges Annonsörer, KOMM, Sveriges Tidskrifter, SWEDMA Dag: 5/7 2017 13:30 – 14:30 Plats: Kronstallgränd 4, trädgården   Gränserna mellan journalistik och reklam…

Detaljer

170829 Genomlysning av reklammarknaden i Europa – IAB Europe’s AdEx report

IAB Sverige bjuder in dig till en genomgång av ”AdEx – den digitala marknadsföringen i Europa”…Det gör vi över en frukost den 29 augusti. Vi presenterar 2016 års AdEx-rapport från IAB Europe som avser 27 marknader. IAB Europas årliga AdEx-rapport är den enda rapport som genomlyser den europeiska reklammarknaden. IRM är vår samarbetspartner och vi…

Detaljer

170620 Online video seminarium

Vem säljer framtidens reklam? Enligt Cisco, världens ledande aktör inom datakommunikation, kommer online video stå för ca 80 procent av all datatrafik år 2019. IAB Sveriges Task Force Online Video har uppdaterad sitt material och kompletterat med just videos. Online video-marknadsföring som idag är en miljardindustri i Sverige. Vid frukostseminariet 20 juni fick deltagarna ta…

Detaljer

170830 Certifiering av Onlinesäljare – 30 augusti 2017 (bokningsbar)

IAB Sweden Sales Certification – Läs mer om Certifieringen här. IAB Sverige har nu  skapat en certifiering för att hjälpa digitala köpare och säljare att skapa en förståelse för varandra. Certifiering har varit mycket framgångsrik på den amerikanska marknaden och även i flera andra länder i världen via IAB. IABs Certifiering fastställer och sätter grundkraven för den kunskap inom digitalbranschen som…

Detaljer

161124 IAB Europe Webinar: Key considerations for a buy-side programmatic strategy

Den 24 november kl 16.00 håller IAB Europe i Webinaret: Key considerations for a buy-side programmatic strategy Det är det andra webinaret i serien av två för att dyka djupare in på dom viktigaste övervägandena för att utveckla programmatik strategier utformade efter infographics, producerat av IAB Europe Programmatic Trading Committee. Detta webinar ger en inblick i utvecklingen…

Detaljer